Her er den rå blok sandblæst og grundet med zink .

6 nye afkortede og afvejede stempler uden split shirt. dvs. at stempel ikke er slidset op i skørtet og helt op forbi olie ringen. plejlstænger er lettet og afvejet samt poleret (6 timer per stk.)

Her er "bunden" af motoren ved at være klar. Bemærk de polerede plejlstænger, aul for og bagplade og high torque starter.

Her lidt tættere på.

Svinghjul lettet med 4,12kg. her med standart kobling, men der kommer en sinter metal på.

Motor med nye dele

Lettet vippetøj med alu afstands stykker.

Alu stødstænger sammen med en orginal stål, der spares 36 gram. per stang.

Hjemme drejet vandpumpe i alu. Mangler remskive endnu.

Et par større caburatore kunne det blive til, her et par 1 3/4" SU. HS 6

Her er standart manifold, som er portet op i alle huller.

Kraftigere kardan fra Jaguar, tilpasset til bilen.

Olie filteradapter forberedt til olikøler er monteret her.

Her er der monteret en center slave cylinder fra SAAB 9000 som er tilpasset en Triumph gearkasse.

Her de første ventiler lettet og poleret. Det tager lang tid! også

Aluremskive men viberations dæmper.

Her kan man følge med i motor renovering og optimering (tuning) af motoren.
Motoren er en 6 cylinder rækkemotor på kun 1596ccm med 8 ventiler og stødstangs aktiverede ventiler.
Det var dengang i 60èrne verdens mindste serie produkserede 6 cyl. motor til en familie bil.