Rover V8

En gammel "dummy" motor bliver brugt til at tilpasse alle dele, her om der er plads til big bore manifold.
Motorophæng tilpasses
Alu blok og alle aluminiums dele poleres op, og igen igen en masse timer der smutter
Mere polering
Mere polering samt 45 mm tragte på 45mm manifold
Lige tid til lidt sjov i mellem poleringen
Mere polering
Forberedelser til twin trottels
Polere igen
Så blev der tig svejset lidt og igen poleret samt tilpasset aksler for twinn drev.
Plads til en masse luft
Portning af toppe
Her kan man få øje for manglende tilpasning når man hårdt og brutalt skærer manifold over som her.
Sååå passer det sammen. Bemærk den lille stift, den er boret i for at kunne være sikker på at montere manifold i helt samme pos. 2 stk. i hver flange
Masser af lys og luft.
Ca 2 kg. "skidt" er der fjernet i toppe efter ca 24 timer med luftsliber
Manifold svejses på flanger igen og svejsninger slibes væk indvendigt igen. Bemærk de 4 stifter der styrer den præcise montering igen. Pakninger er tilpasset også med stifter igennem.

Motoren skulle gerne levere omkring 300HK. når den er samlet.

 

 

Det begynder at ligne lidt
Her mangler efterhånden kun remskiver i aluminium som skal drejes.

Der mangler en komplet motorstyrring, og jeg har valgt et anlæg fra ECUmaster fra US. med dansk forhandler.